It's always sunny here!


Review: Maybelline Baby Lips

04-04-2014 13:58

Eindelijk. Deze review was lang verwacht, maar dan is hij er! Ik wijd een hele blogpost aan deze superpopulaire lippenbalsem van Maybelline die belooft je lippen zacht, mooi, velletjes-vrij en vooral kusbaar te maken. Baby Lips, dus! Hier een uitgebreide review. Is het echt wat, of is dit gewoon weer zo'n beautyproduct dat veel en veel te overhyped is? 

 

Allereerst: elke Baby Lips is verschillend en dit zijn dus aparte mini-reviews van elke, dus niet verwacht geen 4000 woorden per stuk. Dat zou ik niet eens halen bij een normale review voor 1 product :)

Eerst de verpakking, dit geldt natuurlijk voor alle Baby Lips want het enige verschil in de verpakking is de kleur. Ik vind het er zelf schattig uitzien, wel meisjesachtig maar kleurrijk. Dat laatste vind ik vooral belangrijk, zo vind je je lippenbalsem makkelijk terug in je tas en een verpakking vol kleur is veel leuker dan zo'n typische witte. Ook ben je zo meer geneigd een product te kopen. 

Hier de mini reviews en foto's:

 

Peach Kiss 

Deze foto is omgedraaid (alweer, wat is er mis met webnode?) maar je ziet zo ook wel hoe deze lippenbalsem eruit ziet. Deze kleuren zijn iets "volwassener" dan de anderen, zo voelt het tenminste. Het ziet er ook iets "ouder" uit op je lippen (klinkt dit heel raar?). Dat komt waarschijnlijk doordat dit een bruine, peachy tint is. Je lippen zijn niet meteen bruin, hoor! Je ziet de kleur sowieso nauwelijks, wat ik zelf een pluspunt vind. Als ik mega fel gekleurde peachy lippen wilde, had ik wel lippenstift gekocht, hoor! ;)

 

Dit is een van de getinte versies, er zijn drie getinte lippenbalsems en drie zonder kleur. De lippenbalsems zonder kleur bevatten SPF20, zonbescherming dus. Ikzelf vind dit in mijn lippenbalsem niet echt belangrijk, maar als je ook je lippen goed wil beschermen tegen de zon kan je de getinte versies maar beter niet kopen. Zeker in de zomer niet!

Wel ruikt deze lippenbalsem lekker. Pluspunt!!

 

Cherry Me

Dit is de rode getinte lippenbalsem, de zogenoemde "Cherry Me" kleur. Wat grappig is, is dat de kleur van de Baby Lips letters op de dop precies de kleur zijn van de lippenbalsem. Ik vind dit wel een leuke kleur, een beetje te rood misschien, maar hoe kan het ook anders met een naam als Cherry Me? 

Wat wel jammer is, is dat ik hem heb laten vallen, en nu is mijn verpakking dus kapot (het witte stuk onder de dop wat je ziet bij de eerste Cherry Me foto). Niet helemaal val-proof, dus...

Deze lippenbalsem doet wat hij belooft. Niet meer, niet minder. Hij zorgt voor een kleurtje op je lippen (jammer genoeg niet heel erg subtiel, maar oke) en hij maakt mijn lippen niet droger. Of hij daadwerkelijk ook verzorgt en hydrateert? Daar heb ik niks van gemerkt. 

Als je op zoek bent naar een leuke lippenbalsem die je lippen wat kleur geeft, is dit de goede. Verder vind ik hem niet goed genoeg om echt als een verzorgende lippenbalsem te dienen. En omdat dit ook een getinte versie is, zit hier geen SPF20 in.

Cherry Me ruikt naar kersen (duh). Persoonlijk vind ik te geur iets te zoet, maar als je zelf dol bent op zoete, kers-achtige geuren is dit wellicht de perfecte lippenbalsem. 

 

Pink Punch

Deze versie is de laatste getinte en het is een koele roze kleur. En even mensen: de geur. De geur! Zo ongelofelijk lekker en zomers. Het ruikt gewoon precies als pink punch: de naam van deze lippenbalsem zegt alles :) Ahhh, terwijl ik dit typ ruik ik er even aan. Dit zou ik echt de perfecte zomerlippenbalsem vinden, maar...

Ja, er is altijd een "maar". Het feit dat deze getint is. Lichtroze, om precies te zijn. Een koele, te-licht-voor-mijn-huid roze. 

Neeeeee :( 

Ik heb een gele ondertoon en donkerbruin haar. Koele tinten staan mij dus totaal niet en ook vooral geen roze. Deze lippenbalsem gebruik ik dus helemaal niet. Ach ja. Ik kan eraan ruiken, en het voordeel hiervan is dat ik er heeel lang mee doe ;)

Qua werking lijkt de Pink Punch op Cherry Me: hij hydrateert, verzacht en verzorgt niet (of in ieder geval niet goed genoeg) maar verder als je een leuke lippenbalsem wilt met een subtiel kleurtje en een heerlijke, zomerse geur, is dit wat je zoekt.

Hierboven nog een keer de swatches van alle lippenbalsems.

De bovenste is Cherry Me. Die was het zachtst en daarom lijkt de swatch slordig en vies. Ach ja. Ik moest de swatches op een papiertje doen omdat er geen kleur vanaf kwam op mijn arm (dit heeft niks te maken met pigment of zoiets, dat is gewoon de kleur van mijn huid). 

Die daaronder is Pink Punch. *snik* Nouja. Hij zal nog wel koeler overkomen op je lippen, maar verder is dit wel de kleur roze. 

De onderste is (duh) Peach Kiss. Hij komt wel erg bruin over op het blaadje, maar dit is eigenlijk wel echt de kleur. Ik vind het eigenlijk wel mooi, en het is niet alsof je rondloopt met lippen die eruit zien alsof je er zelfbruiner op heb gesmeerd. :)

 

Van alle getinte versies vind ik Peach Kiss de mooiste en de fijnste. Het is natuurlijk helemaal aan jou welke jij fijn vindt, maar ik zou je wel aanraden om eerst een of twee niet-getinte versies in huis te halen. Die vind ik zelf namelijk veel fijner en verzorgender dan de getinte (en niet omdat daar wel SPF20 inzit).

Maar als je liever een subtiel kleurtje op je lippen wilt en geen zin hebt om naast je lippenbalsem lipgloss/lippenstift te gebruiken, is dit een goede uitkomst!

 

Hydrate

Dit is de meest "basic" Baby Lips die er is, dit is ook de meest populaire. De kleuren van deze verpakking vind ik zelf het leukst, fris blauw met een meisjescahtige babyroze. Maybelline zelf zegt dat deze geen geur heeft, maar dat is niet zo. Hij ruikt lekker fris en lemoenachtig, het is moeilijk te omschrijven. In ieder geval lekker voor de lente!

Deze heeft geen kleur zoals je ziet, maar geeft wel een fijn glansje. Ook vind ik dat deze mijn lippen echt goed verzorgt (in tegenstelling tot de getinte versies). Ook zit hier SPF20 in, ik weet niet of je dat een enorm pluspunt vind maar het is in ieder geval handig. 

Als ik deze lippenbalsem op heb gedaan trekt het redelijk snel in (rond de vijftien minuten) en daarna zijn mijn lippen lekker zacht, glad en vooral niet meer droog. Yay!! Als je nog geen "ervaring" hebt met Baby Lips kan je het beste deze eerst aanschaffen. Aanrader!

 

Intense Care 

Als eerste: de geur. Zo lekker. De Intense Care geur is veel subtieler dan de andere Baby Lips geuren, maar ik vind deze persoonlijk een van de lekkerste: kers met amandel. En amandel betekent marsepein!!  EN I LOVE MARSEPEIN *zucht* 

Simpel maar leuk. Wat ik niet snap aan de Intense Care, is de naam. Waarom heet het Intense Care? Wat betekent Intense Care precies? Ja, intense verzorging, maar wat is intense verzorging precies? Hm. Ik denk eerlijk gezegd dat Maybelline niet echt zin had om nog een naam te verzinnen, dus dachten ze maar: "Intense Care, dat klinkt leuk en verkoopt vast goed!" 

Want er is helemaal niks Intense Care-ig aan: dit is gewoon Hydrate in een gele verpakking in plaats van een blauwe. Het verschil is wel de geur *nogmaals zucht*

Dit betekent trouwens niet dat de Intense Care "slecht" is. Ik vind Hydrate zelf gewoon een hele goede lippenbalsem, niet te basic maar ook niet te veel gedoe. Intense Care is een leuke toevoeging aan je Baby Lips collectie (voor marsepein-lovers... Sorry, ik zal stoppen over de geur) maar ik zou alsnog eerst Hydrate aanschaffen :)

 

Mint Fresh

Dit is dan weer de laatste en de friste van de collectie. Als je deze openmaakt komt de geur je meteen tegenmoet: frisse pepermunt. Yay! Dit is vooral lekker als je zo gaat sporten, je voelt je meteen frisser en gemotiveerder. De lippenbalsem tintelt nog even nadat  je hem op hebt gedaan. Ikzelf vind dit een beetje een rare sensatie, maar verder lekker fris.

Zoals alle andere Baby Lips geeft deze een subtiel glansje en verzacht hij mijn lippen.

 

Conclusie: Maybelline Baby Lips

Misschien hadden jullie dat al door na andere artikels, maar we zijn allebei heel erg onder de indruk (zeg maar gerust verliefd). Baby Lips lijkt alles te hebben: een heerlijk geurtje, een kleurrijke verpakking en goede verzorging. De verhouding getint/niet getint is precies goed, ikzelf vind de niet getinte beter en fijner maar andere zullen dat juist andersom hebben :)

Het enige minpunt wat ik kan verzinnen is dat er mineralie olie inzit, wat ervoor zorgt dat je lippen eerst heel zacht en gehydrateert aanvoelen door een laagje op je lippen te leggen. Maar als het laagje eraf gaat worden je lippen nog droger, waardoor je weer gaat smeren met de balsem (en waardoor je lippen er nog slechter gaan uitzien). Ik heb dit bij Baby Lips nog niet gemerkt, maar als jij het wel hebt, is het best zonde.

Nou ja, in ieder geval vind ik deze lippenbalsem goed. De prijs vind ik zelf wel veel: 3,49 per stuk. Dat lijkt misschien niet zo veel maar als je de hele collectie wilt, is dat iets minder dan 21 euro samen (....)

Ik zou je in ieder geval aanraden eerst een niet getinte versie te kopen (die vind ik zelf namelijk het fijnst). Hopelijk heb je wat aan deze review! Als je nog een opmerking hebt kan je hieronder reageren!!

 

-xxx- Lauren

 

—————

Terug


Onderwerp: Review: Maybelline Baby Lips

Datum: 21-06-2014

Door: shirley ann

Onderwerp: maybelline babylips

Ik heb vandaag de baby lips peach kiss bij etos gekocht. Was maar 2.49. En vanaf maandag alle baby lips bij etos 2,49 per stuk. Zelf heb ik de pink punch, intense care, mint fresh en eindelijk de peach kiss.

—————

Datum: 25-05-2014

Door: shirley ann

Onderwerp: maybelline babylips

Hoi Lauren, even een vraagje waar heb je de maybelline babylips peach kiss gekocht? Deze heb ik nog nergens gezien. Groetjes shirley

—————

Datum: 11-04-2014

Door: Fifacoinbjqc

Onderwerp: Cheap FIFA Coins:FIFA 2014 tlqjnakc bmmeghdv ltmei nnojgqo


—————