It's always sunny here!


Review: Hema gezichtsmasker

10-02-2014 16:59

Hey iedereen!! Vandaag dacht ik: laat ik eens wat reviewen! Ik was toch al van plan om dit gezichtsmasker op te doen, dus ik kon dit mooi even reviewen. Hier: mijn mening over Hema Strawberry Souffle Cream Scrubgel Mask!

 

Hema heeft verschillende gezichtsmaskers, waaronder deze dus. Ze hebben allemaal dezelfde verpakking: met bloemen aan de zijkant, zwarte letters achterop en verder wat informatie. Simpel en typisch Hema dus. Ik vind het er zelf heel leuk en fris uitzien, met een beetje zo'n wellness-tintje. Elk masker heeft wel een verschillende kleur, dit strawberry masker is roze. Dat past er ook wel bij! 

 

Achterop staat de gebruiksaanwijzing en wat er allemaal in zit. Ik heb zelf totaal geen verstand van bestanddelen van maskers, sorry! Er zit wel alcohol, parfum, suiker en vanille in. 

Het masker belooft dode huidcellen op een "milde wijze" te verwijderen en voor een gladde, schone huid te zorgen. Ik vind het zelf goed klinken voor een masker dat minder dan 2 euro kost, maar het zijn geen hele hoge beloftes. 

Het is de bedoeling dat ik mijn gezicht reinig met warm water en het masker dan gelijkmatig aanbreng. Na tien tot vijftien minuten moet ik het er weer afhalen. 

Je moet de verpakking openknippen, wat niet erg praktisch is. Eerst de schaar zoeken, dan openknippen (waarbij de hele schaar onder het masker komt te zitten..) en dan kan je lekker met je vingers gaan graven in het pakje. Geweldig! Ik heb het er uiteindelijk uitgeperst, maar dat is ook niet heel handig. Het pakje glijdt steeds uit je handen, die natuurlijk vies en glibberig zijn dankzij het masker... Niet ideaal dus!

Het masker heeft een soort dikke textuur met allemaal kleine scrubkorreltjes erin. Ik vind het eerlijk gezegd geen fijn gevoel geven, het voelt heel glibberig en vies. Omdat het zo dik is, kan je het masker wel goed verdelen over je gezicht. Het heeft wel een hele chemische aardbeienlucht, die je meteen ruikt als je het pakje openmaakt. Ik vind deze geur heel vies, het ruikt zo chemisch en zoet.. Terwijl je het masker aanbrengt blijf je dit ruiken, het wordt na verloop van tijd ook niet minder. Ik snap wel dat het met aardbeien te maken heeft en zo, maar deze geur vind ik alles behalve lekker!

Hier op kun je goed zien wat voor dikke textuur het masker heeft. Hieronder kan dat nog beter, je ziet goed de scrubkorrels zitten.

Hier zie je het masker op mijn gezicht. Ik ben niet zo goed in het gelijkmatig verdelen, sorry.. :) 

 

Vijftien minuten later

Ik heb het masker er weer afgehaald, dat gaat niet extreem makkelijk maar ook niet moeilijk. Je moet wel even hard wrijven met een handdoek voordat alles weg is. In eerste instantie leek mijn huid heel droog en trekkerig, zelfs een beetje rood.. Maar dan wacht je even en tadaa, er blijft een glad huidje over! De chemische aardbeien-lucht hangt er wel nog steeds, dit geurtje is pas over een paar uur weggetrokken.

 

Het uiteindelijke oordeel: 

Mijn huid is mooi en glad na het masker, wel een beetje droog maar dat is hij van zichzelf al. Ik kan dus niet zeggen dat het masker wonderen doet voor mijn huid, maar mijn gezicht voelt zeker gladder en zachter aan. Van dode huidcellen heb ik niet veel verstand, maar ik heb wel het gevoel dat het masker ze heeft verwijderd. Het heeft dus aan alle eisen voldaan. In het begin vond ik dit al niet zo'n hoge eisen, maar wat kan ik zeggen? Dit masker doet zijn werk. Uiteindelijk vind ik dit dus een goed masker als je een gladdere huid wilt die er beter uitziet, maar verder niks speciaals. (En een minpunt voor de geur!)

Hopelijk heb je er wat aan!!

 

-xxx- Lauren

—————

Terug


Onderwerp: Review: Hema gezichtsmasker

Geen commentaar gevonden.