It's always sunny here!


Review: de oude Hema gezichtscrème of the nieuwe?

15-02-2014 10:20

 

 

Whaaa. Er zijn twee nieuwe Hema lijnen: Hello Mirror Guess My Age en It’s My Beautiful Skin Day. De eerste is voor de oudere huid en focust vooral op anti-aging, maar It’s My Beautiful Skin Day is voor de jonge huid. Deze lijn bestaat uit een dag- en nachtcrème, een verzorgend serum en reiniging.

Gelukkig heeft Hema rekening gehouden met verschillende huidtypen. Er is bijvoorbeeld een extra lijn voor de droge en gevoelige huid, waar boswellia in zit: dat is een kalmerende, plantaardige stof. Ze hebben ook een lijn voor de normale en gecombineerde huid, daar zit Evermat in. Dat zorgt voor een matte, minder vette huid zonder puistjes. Ideaal toch?

In de It’s My Beautiful Skin Day producten zit ook Aquaxyl, dat is een stofje dat je huid “herstructureert” en het zorgt voor een gladde, soepele huid. Het zorgt ook voor een fris, stralend gevoel.

Ook bevatten de producten uit allebei de nieuwe lijnen geen parfum, geen parabenen en geen stoffen die allergische reacties kunnen veroorzaken.

 

Oké, mag ik even zeggen hoe goed dit klinkt? En het is niet eens zo duur! (Niet dat we anders verwachten van de Hema). Voor 1 euro 50 kan je cleansers kopen, de crèmes kosten 2,95 en het serum kost 3,95. Ik heb zelf de Day Cream van It’s My Beautiful Skin Day.

 

MAAR (ja, hier komt het) ik heb ook de ook de vorige Day Cream van de Hema. Dus. Hier review/test ik ze allebei. Welke wordt mijn favoriet? En, is het het waard om te nieuwe te kopen als je de oude al hebt?

 

 

De verpakking

 

Oké, ik ga niet liegen. De verpakking is bijna… hetzelfde. Bijna precies hetzelfde, eigenlijk. De It’s My Beautiful Skin Day tube is langer en ziet er kalmer uit (klinkt dat raar?). De vorige Day Cream tube heeft een streep in het midden en een afbeelding van hoe de crème er uit ziet. Maar dat is het wel.

It’s My Beautiful Skin Day heeft wel een klikdop, en de andere crème een draaidop. Omdat ik de Day Cream al langer gebruik en de It’s My Beautiful Skin Day nog maar net heb, zit er allemaal crème tussen de draaidop en erin… Niet erg hygiënisch. Maar misschien ligt het aan mij? In ieder geval, ik vind een klikdop in dit geval praktischer.

 

 

De beloftes

 

Wat staat er achterop?

 

De Day Cream belooft de huid soepel en zacht te houden. Simpel, dus. Het is ook dermatologisch getest, maar dat doen ze sowieso dus dat is geen schokkende openbaring of zo.. Wel fijn dat ze even vermelden dat je de Day Cream tijdens de “day” moet aanbrengen. :)

 

Achterop de It’s My Beautiful Skin Day  staat ongeveer hetzelfde, behalve dat ze hier nog even onderstrepen hoe geweldig Aquaxyl is. Ook zeggen ze erachteraan dat “je huid het verdient om zacht en glad te blijven”. Het is fijn om te weten dat Hema dit zo belangrijk vindt. *sarcasme*

De crème zelf

 

Hier de swatches. Links is de Day Cream en rechts de It’s My Beautiful Skin Day.

Ik zie eigenlijk geen verschil. De crèmes zijn allebei romig en makkelijk uitsmeerbaar. De It’s My Beautiful Skin Day is wat dunner en voelt frisser aan op de huid. Ook heeft de Day Cream een chemische lucht die niet zo lekker ruikt. Dat is snel weer weggetrokken, maar de It’s My Beautiful Skin Day heeft een frissere geur die veel prettiger is voor mij persoonlijk.

 

Wat doen ze voor mijn huid?

 

Geen verschil. Allebei de crèmes maken mijn huid zacht en soepel zoals ze beloven, en ze laten geen vettig laagje achter. Zeker een pluspunt! In gebruik zijn ze bijna hetzelfde, alleen is de Day Cream wat dikker en meer geneigd mijn huid ietsje vetter achter te laten dan de It’s My Beautiful Skin Day dat doet. Het is wat je zelf fijner vindt.

 

 

Het uiteindelijke oordeel

 

Eerlijk gezegd vind ik dit allebei fijne crèmes. Ze lijken heel erg op elkaar, behalve dat de It’s My Beautiful Skin Day iets “natuurlijker” en frisser aanvoelt. Daarom is de It’s My Beautiful Skin Day mijn favoriet. Alhoewel, als je de Day Cream al hebt en deze prima vindt werken, zou ik de nieuwe crème niet aanschaffen. Ze verschillen niet genoeg om er 2,95 euro voor te betalen!

Hopelijk hebben jullie er wat aan, en zoals ik al zei, het is wat je zelf fijner vindt!!

 

-xxx- Lauren

—————

Terug


Onderwerp: Review: de oude Hema gezichtscrème of the nieuwe?

Geen commentaar gevonden.